Regn

hann precis hem innan regnet började knastra på mina rutor
skönt.
nu har jag varit på staden och uträttat ärenden
låter så vuxet, esh jag har lämnat in och hämtat ut papper
så var det med det
.
min paus jag tog i fredas vart ju ingen paus direkt
kom hem till en alkoholiserad mamma
fick börja med att städa
sen laga mat
laga mat och städa åt en alkoholist som är på krigstigen
det går bara inte
aldrig nöjd
allt är fel
så fortsatte det hela helgen
kom hem igår
och möttes av mer dåliga nyheter
men förhoppningvis några som går att lösa
det ser ganska ljust ut i alla fall
.
åter till mamma
nu har jag sagt upp min lilla kontakt med henne i hopp om att hon ska lägga in sig på hem
för det här går inte längre
nu har det gått alldeles för långt
alkoholistpersonligheten har tagit över helt
ingen ånger, ingenting
bara alkohol
det är som att prata med en vägg
jag försökte gång på gång
lungt och sansat prata med henne om att bli nykter
kämpa sig tillbaka
men hennes svar är som alltid: jag orkar inte, jag får ju ingen hjälp
jag tycker hon ska ta hjälpen hon blir erbjuden och kämpa
man måste kämpa här i livet, ingenting är gratis
och funkar inte det kämpar man lite till
thats it

idag är jag lyckligare än igår i alla fall
vi tar det dag för dag
det måste ju bli bättre någon gång
FRED


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0