headblown

Ligger vaken mitt i natten, är egentligen för trött för att vara uppe nu. Vill inget annat än sova och om det inte hade varit för dunderförkylningen som gör det så jävla varmt hela tiden och hostan som görså mina lungor snart är upphostade så hade jag antagligen varit helt däckad vid det här laget, men icke. Så jag funderar på vart jag ska ta vägen i sommar och i höst. Tror att jag vill plugga, eller bara jobba på något mysigt fik i en lite större stad. Funderar på sthlm, men sen o andra sidan är ju gävle inte helt fel, göteborg kanske, malmö? Ja, ni ser det går inte så bra för mig. Jag vill göra något bra men också supa skallen av mig, vara ung och dum och bara tänka på mig själv. Det kanske är prio ett att va det innan man gör något vettigt. Fast vem har sagt att man inte kan va "ung" och dum lite senare i livet. Fast vem vill va 40plussarn på krogen som klänger på 20 åringarna, eller om ja är ung och dum då så kanske jag bara bryr mig om att ha kul och inte vad skitungarna på krogen tycker. Nä vemfan vet, jag tror det lutar åt sthlm, men fan bostad. Bo hos kungen? Hotel? Soffsurfa? Parkbänk? Och vad i helvet ska man plugga? Och det här är bara hösten, vad händer i sommar? Vart ska man ta vägen då, fan jag vet inte ens vart jag ska fira jul. Här vare planering va. Ta det som det kommer. Men det går ju inte heller. Ansökan hit och ansökan dit. Och ute i god tid ska man vara också annars blirre inget av. Nä, FAAN vuxenlivet är inget för mig altså. Tänk om man kunde sluta tänka lite. Typ bara kasta sig ut, go with the flow. Undra vart man hamlar då? Köpa en enkelbiljett nånstans, blir det lösningen? Jamen fan kanske det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0