På bakgator i gamla kvarter

I fredags var jag med på den första flashmoben i hela mitt liv, definitivt inte den sista. På sergels torg. Folk glodde som apor och vi hade jättekul. Sprang runt i rosa regnponchos som en virvelvind m.m. Detta var för att uppmärksamma folk på klimatförändringen, som börjar gå alldeles för fort, förra året släppte vi ut skit för 400 miljarder. Helt sjukt. Polarisen har aldrig smält så fort som den gör idag och om den sibiriska tundran smälter mer kommer sjuka mängder av koldioxid släppas ut i atmosfären, vi måste agera nu.
Efter flashmoben kom Daniel och mötte upp mig i stan för att följa med på sista lektionen. Sen drog vi hem käkade mat, Offe kom och vi drog till konstfack som hade någon slags intern releasefest. Det var soft. Hela lördagen bestod av föreläsningar på ABFhuset. Kampen i Västsahara var sjukt intressant. Hade ingen aning om att Marocko intagit två tredjedelar av landet och byggt en mur likt berlinmuren dessutom. Det visade sig att färnebo folkhägskola har ett samarbete med dem och behöver två kontaktpersoner, så nu kanske man blir det också. Soft! Sen gick jag på Chip to gaza vilket också var asnice. Senare på kvällen var det avslutningsfest i Alvik, vi dansade sjukt mycket och lärde oss lite salsa. Sen drog vi till Café 60 och drack sjukt gott te och mös. Idag har jag springit runt på bakgator i gamla kvarter och andats in minnen. Underbart!
Sedan tog jag mig till kärrtorp där jag nu bor med Ellie och Erik hos två jättetrevliga tjejer till på onsdag.
Sova nu, praktik imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0