Fridag

Friskis! Eller inte sjuk iallafall, hur skönt somhellst! Så idag står bussa till viken eller gävle, och softa med folk i någon fin park någonstans och träffa en preson som jag kanske saknat hur mycket somhellst! Imorrn blir det endagars festival. Nu måste man ju bara packa smart, hur man nu gör det, ja jag har ingen aning. Igen varför kunde inte alla bara va nakna så slapp man såna bekymmer. hursom så läste jag på DN att man ska testa 700 patienter för HIV, för något som gör rent verktygen hade gått sönder. Då undrar jag, när jag jobbade med HIV/AIDS fick vi veta att HIV viruset bara överlever utanför människorkroppen i 15 minuter, hur snabb va dom då? Om dom lyckades använda dem här verktygen på 700 personer på en kvart?  Jag trodde ju sjukvården var ganska seg i Sverige, men det här måste ju vara något slags rekord. Ibland undrar jag varför tidingar inte bara skriver lite mer hur det gått till istället för att lura till sig läsare, eller vad dom nu håller på med. Jag skulle iallafall vara tacksam att få veta mer så man slipper grubbla över knassaker. Men det kanske bara är jag?
FRIDENS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0